Friday, October 22, 2010

Mengenai; kehidupan yang indah!

Bak kata pepatah; hidup hanya sekali. So; kita enjoy~

Tipu lah kalau aku kata aku tak pernah alami sebutan 'enjoy' tu. Mungkin terlalu melampau sampai diri pun tak sedar yang aku dah sampai limit sebenar. Biasalah; aku makin tua!

Jadi; soalan diulang, adakah aku berjaya mengharungi kehidupan ini dengan enjoy sekali tanpa sebarang dugaan dan cabaran yang mendatang? Jawapan aku; tidak lerr.. Ada je masalah mendatang. Makin hari, makin bertimbun macam baju aku yang bertimbun dalam raga tu. Heh?

Dan; sejak aku dilahirkan semula sebagai seorang manusia yang akan sentiasa mendampingi buku, kamus dan kakulator ni, aku tersedar sesuatu yang tanpa diduga sebenarnya.


"Fatt; boleh tak kau jangan taching-taching? Aku sepuk kau karang."

"Aish; Fatt taching pulak dah!"

"Kau ni, harap je muka brutal. Tapi; hati bertaman-taman!"



Hakikatnya; mungkin aku yang makin membesar sebegitu atau aku tak sedar-sedar yang aku sebenarnya begitu? Heh? Soalan cepumas yang aku pun tak boleh nak jawab! Yang pasti; inilah aku sekarang :

1) SENSITIF-YA-AMAT-SANGAT, sampai mereka-mereka menjaga tiap patah perkataan yang nak dibicarakan.
2)Tahap 'GUILTINESS' aku yang tinggi sampai orang tolak aku jatuh pun aku yang mintak maaf!
3)Digelar 'PONTI SIANG' oleh beberapa rakan aku diatas sebab-sebab tertentu.
4)Secara rasminya aku menggelarkan diri ini sebagai seorang yang GJ tahap kesembilan!
5)P.E.N.A.K.U.T! *Hello; bukan penakut, cuma tak berani jer pon!*

Hahahaha, aku sendiri tak sedar sebenarnya aku dah sebegini 180 peratus dari yang asal? Satu statement yang tak masuk dek akal~

Heh; jadi; diulangnya sekali lagi. Adakah aku berjaya menghadapi kehidupan ini? Ya, aku akui dengan hati yang terbuka. :DDD
(✿◠‿◠) Fatto Fatt .

0 caci maki:

Post a Comment

cer komen :