Wednesday, August 10, 2011

selamat pagi malaysia !




patutnya post ni aku nak post pagi tadi time tengah ada gap kelas. malangnya sebab kecoh satu kolej takde elektrik , takkan lah pulak aku nak cucuk P1 pakai air .

okay , post ni aku tujukan pada sapa yang terasa . dan itu termasuklah aku sendiri . *aku ni humble orangnya*

semuanya gara gara pagi tadi . sambil tuh , aku dengan bangganya nak bagitau semua yang aku tak miss lagi sahur untuk puasa kali ni . HAHA . #hidungpanjang# dan disebabkan itulah juga , aku selalu disuruh untuk menjadi jam loceng bagi sesetengah pihak yang mengalami masalah bangun pagi .

bukan sekali dua , dah banyak kali sebenarnya . nak kata aku bangga , bukannya aku dapat award bagai pun . mungkin atas rasa simpati dan semangat setia kawan yang tinggi , aku pun anggukkan kepala jelah bila dah disuruh .

sebagai jam loceng yang terlatih ni , bukan sesuka hati kau je nak kejut orang macam tuh . melainkan orang yang memesan tuh sebilik dengan kau atau jiran sebelah bilik kau . tarak papa eh , aku gegar bilik pun dieorang dah bangun . ni masalah sedikit tertimbul bila orang yang memesan tuh bukan budak bilik sendiri ataupun bilik sebelah . tapi , bilik nun jauh disana . atau erti kata saintifiknya budak budak yang duduk rumah sewa . *ehem , aku dok hostel okay !*

aisehh , bukan main lagi masing masing memesan .
"fatt , kejutkan aku pagi besok . nak pegi kelas ni ."
"aah lah fatt , kejut aku sekali . sampai bangun tau ! !"
ye ye , aku kejutkan aku kejutkan .

so , the next morning bila dah tibanya waktu nak mengejut tuh memang handphone jelah jadik jambatan perhubungan antara dua dunia berbeza ni .
truutt tut . . truutt tut . . truutt tut . .
kalau nak market sikit , lagu bruno mars .
grenade ke , marry you ke . #cewahh#

okay fine , kali pertama mungkin lah takde respone . kali kedua pon boleh gagah lagi kot . tapi dah masuk kali ketiga , kau tak bangun jugak memang pegi mampos kau lah nak bangun ke tak !

itu satu hal .
satu hal lagi , respone tuh respone . siap angkat lagi call aku , kata dah bangun bagai semua . last last batang hidung dalam kelas pun tak nampak .

aisehh , membuta lagi ghupernyee .
*sia sia penat lelah aku kejutkan kau tadi kau tau takk !*

dapat yang memang jenis liat nak bangun tuh memang taklah . macam aku , HAHA . #malu#

budak bilik dah cop aku paling SUSAH nak bangun tido ! kau buatlah macam mana gaya sekali pun , memang tidak akan sesekali bangun dengan senang hati macam tuh je . sampai dieorang dah give uplah nak kejut aku bangun pagi .

"weh , kejut aku kejap lagi ."
"tak mau aku . kau tuh dah lah susah nak bangun !"
ouch , berdesing hati nyah !

HAHA , so konklusinya aku pun sama jugak dua kali lima dengan budak budak diatas tadi tuh . tsk .


okay , start buat speech ! dem , baru ingat nak tido . =="



paling extreme mak aku penah simbah air , basah satu katil nak kejut aku bangun . uhhhh ~



(✿◠‿◠) Fatto Fatt .

0 caci maki:

Post a Comment

cer komen :