Sunday, September 04, 2011

aku dah start suka kat kau !

selamat hari raya , walaupun aku sebenarnya dah terlambat beberapa hari . mampos !

okay aku bukan nak cerita pengalaman pahit manis aku kena gigit dengan nyamuk kat kampung , aku berbuka puasa ikut azan kolompo padahal aku nun jauh kat alor star sana , atau citer yang aku dapat duit raya berjuta juta ringgit walaupun dah besar panjang . okay tidak !

dua tiga menjak ni , kalau nak diikutkan dari awal bulan nak puasa lagi sebenarnya , lagu lagu raya selalu dipasang kononnya nak memeriahkan suasana nak raya berbagai semua tuh . padahal raya lambat ya amat lagi . okay fine , aku takde semangat nak raya . tapi hello , beragaklah kalau bulan puasa pun tak masuk lagi kau dah pong pang pasang lagu raya siap speaker satu kolej dengar tak berderau aku dalam bilik ni tak tentu pasal terkenangkan bonda dan ayahanda tercinta kat rumah . tuii !

dah tuh , dah masuk bulan puasa pulak asyik dok ulang lagu yang sama je lah tiap tiap hari . bukak radio pun lagu raya , bukak fesbuk pun ada lagu raya , nasib tiap kali aku bangun pagi kolej tak pasang lagu raya ganti lagu kolej ! mau gila aku gamaknya haa .

tapi bila dah terdengar tiap tiap hari , aku terperasan sesuatu pasal lagu lagu raya ni .
- ADMIT : lagu raya oldskool jauh berjuta juta lagi syahdu meruntun jiwa dari lagu raya moden .
- selamat hari raya , ampun maaf dipinta , zahir dan batin : okay nama pun lagu raya so mungkin tak pelik ayat ayat ni ada pada setiap lagu raya .
- hampir (hampirrr) semua lagu raya oldskool dimodenkan diremixkan ditambah perasakan , tapi yang original tetap yang TERBAIKK !
- orang takkan rasa apa apa kalau lagu raya dipasang pada hari raya , tapi orang akan berfikir sejenak kalau lagu raya dipasang pada pertengahan bulan febuari dan time tuh tengah meriah dengan raya cina !
- dengar lagu raya sesorang dalam bilik memang konfom kau melalak tak tentu pasal , tapi dengar lagu raya dalam kereta dengan member member sekalian memang kau melalak menyanyi lagu tu kuat kuat ! kann ?

jadi konklusinya , lagu raya adalah yang terbaikk !

so , aku dedikasikan lagu kat bawah ni untuk semua !
SELAMAT HARI RAYA ! (dan selamat merdeka .)


*pada yang dah dengar , tahniah ! pada yang belum , semoga bergembira !


aku takde gambar raya tahun ni , entah kenapa ? kalau ada pun , pegi usha kat fesbuklah . ;)

(✿◠‿◠) Fatto Fatt .

0 caci maki:

Post a Comment

cer komen :